Ať chceme nebo nechceme, žijeme v době, kdy materiální potřeby uspokojujeme zcela automaticky a samozřejmě. Ať už jde o zmíněné věci či další zboží, jako je vybavení pro dům a zahradu či e-knihy.
Internet nákupům vládne?
I když se zdá, že nákupní centra jsou stále plná, pořád internetové obchody získávají stále větší a větší oblibu. Roční tržby internetových zásilkových obchodů každým rokem stoupají a stoupají.
Proč přes internet?
Zpravidla se lidé rozhodnou pro nákup přes internet kvůli nižší ceně. Dalším důvodem je samozřejmě úspora času, dodání zboží až domů a také samozřejmě snadné srovnání produktů v klidu domova, kde si každý sám rozmyslí, který z vybíraných produktů je pro něj ten nejvhodnější. Někdo zase nemá rád nacpaná nákupní centra, a tak nakoupí raději právě z pohodlí domova.
Co se tedy prodává stále víc a víc?
I když celkově rostou prodeje přes internet, některé zboží se dostává do hodnot nárůstů výrazněji, než jiné zboží. Nejvíce se přes internet prodává tedy:
· elektronika
· móda
· dětské zboží
· vybavení pro byt
· vybavení pro dům
· vybavení pro zahradu
· e-knihy
· hudba
Mezi nejvíce narůstající objemy v internetových prodejích se dostávají nákupy oblečení. I když je běžnější, že oblečení a celkové módní věci nakupují na internetu ženy, už i muži začínají objednávat oblečení. Mezi pánskými oděvy nejvíce frčí v posledních měsících pánská trička, kalhoty, oblečení na sport a samozřejmě obuv všech druhů.
Další nárůst se v posledních letech zaznamenává dětské zboží. Jde samozřejmě o hračky, ale nyní i o potřeby pro nejmenší děti, tedy o pleny a kočárky.
Lidé se také přestávají bát kupovat přes internet zboží právě pro domácnost, ať už jde o nábytek, sedací soupravy, postele, matrace a kuchyňské linky. Úplně největším hitem je nyní internetový prodej grilů a sekaček.
Mezi velké trendy, i když ne v objemu tržeb, se zařadil také prodej knih. Tedy e-knih. Zároveň s modernizací internetových online služeb jsou velmi v kurzu také nákupy hudby. Každý z nás v podstatě na dvě kliknutí může koupit oblíbené skladby či alba žádaných umělců, aniž by musel čekat na dodání fyzického alba.